Sunday, February 8, 2009

RAKYAT PRIHATIN….

Di antara bentuk sumbangan yang diberikan untuk Tabung Gaza.


Seluruh rakyat Malaysia saling berkerjasama dalam mengutip derma untuk Tabung NSTP Untuk Gaza bagi membantu rakyat Palestin yang menderita akibat daripada serangan tentera Zionis.

Atas dasar kemanusiaan dan rasa tanggungjawab semua pihak di Malaysia tidak kira sama ada agensi kerajaan, swasta, perseorangan sekolah- sekolah dan IPT saling berganding bahu bagi mengutip derma untuk membantu rakyat Palestin.

Di antara beberapa contoh pihak yang telah memberi sumbangan seperti NSTP dengan menyerahkan sumbangan sebanyak RM500,000, RM10,000 daripada Persatuan Pengeluar Filem Malaysia, Iskandar Investment Berhad (IIB) sebanyak RM20,580.50 dan lain- lain lagi.

Selain mengutip derma, Malaysia juga turut menghantar pasukan sukarelawan Mercy Malaysia bagi membantu rakyat Palestin selain turut menambah bekalan ubat- ubatan dan keperluan peralatan kecemasan bagi menampung keperluan yang sedia ada dan yang tidak mencukupi itu.

Kita sebagai rakyat Malaysia harus memuji tindakan dan berterima kasih kepada pihak Mercy kerana sanggup pergi ke kawasan yang dilanda konflik itu untuk membantu mereka yang memerlukan di sana dengan menyalurkan kepakaran mereka masing- masing.

SYABAS RAKYAT MALAYSIA………

No comments:

Post a Comment